Globalizace

      O tom, že globalizace zasáhla i muslimský svět svědčí reportáž z demonstrujícího Egypta, kterou jsem shlédla ve včerejších Událostech na České televizi.

     Na prvním záběru z káhirského vřícího kotle byl v pozadí velký obchod s nápisem ADIDAS, na druhém mamutí poutač s nápisem COCA COLA. A rozhovor s turisty na letišti v Káhiře se odehrával před kavárnou Starbucks Coffee.

     Khaled Hosseini ve své knize Lovec draků popisuje, že rok 2000 byl v Kábulu rokem Titaniku. Taliban jim sice zakázal televizi, video apod., přesto kazeta s filmem Titanic byla nejprodávanější na černém trhu a největšími oblíbenci Afgánců se pro tento rok stali Kate Winslet a Leonardo di Caprio.

     A není žádným tajemstvím, že členové královských rodin na Středním Východě milují americké filmy.

     Inu, business je nadnárodní, všudypřítomný a nad všemi náboženstvími, zejména ten hollywoodský.

 Eva Holzelová
 (psáno pro www.suvicka.cz)

Napsat komentář